Werkwijze

Ik begeleid mensen in 1-op-1 trajecten om te herstellen, hun gebruiksaanwijzing te ontdekken en deze in de praktijk te gebruiken. 

De trajecten die ik aanbied zijn gebaseerd op het Dynamisch Fasenmodel. In de eerste fase is het belangrijk om stil te staan en tot rust te komen. Rust in je hoofd en je lijf én acceptatie dat je bent vastgelopen. Vervolgens gaan we in de tweede fase onderzoeken welke aangeleerde overlevingsmechanismen ertoe hebben bijgedragen dat je bent vastgelopen. Waar word je gelukkig van en wat wil je achter je laten? Hoe ziet Je Ware Ik eruit? Je vindt als het ware je eigen gebruiksaanwijzing opnieuw uit. Tot slot leer je in fase drie om je nieuw opgedane verworvenheden in de praktijk te verankeren zodat je weer van het leven kan genieten en tegen een stootje kan.

Uiteindelijk leiden onze gesprekken en oefeningen je stapsgewijs naar een situatie waarin je weer in verbinding met jezelf staat zodat je je lijf en geest dat kan geven wat het nodig heeft. Met als gevolg dat je meer levensgeluk en rust ervaart, een fijner contact hebt met de mensen om je heen en beter in staat bent om je werk uit te voeren. Uiteraard is elk traject maatwerk en bekijken we in overleg wat het beste bij jou past. Ook als dat iets compleet anders is.

Coachen is hard werken. Met name voor jou. Ik ga je uitdagen en aan het werk zetten. Meestal met zachte hand, maar ook met ‘harde hand’ als dat nodig is om patronen te doorbreken. Tijdens de wandelsessies maak ik graag gebruik van verschillende oefeningen en de elementen in de natuur. Bijvoorbeeld mindfulness, meditatie of lichaamsgerichte oefeningen. Uiteraard altijd in overleg en binnen jouw grenzen. Daarnaast vraag ik je om thuis ook oefeningen te doen. Op die manier kunnen we sneller resultaat behalen en beklijft ‘Je Ware Ik’ ook na het traject.

Mijn ervaring is dat mijn klanten graag buiten in de natuur wandelen tijdens een sessie. Dit zorgt automatisch voor meer ontspanning, het stimuleert je geest en helpt je bij het opbouwen van conditie. Ook hier geldt weer dat het belangrijk is om aan te voelen wat je wel en niet kan. Kleine stukjes wandelen is ook voldoende. Indien je liever (nog) niet wandelt heb ik de beschikking over een unieke praktijkruimte in Koedijk.

Meer lezen over mij en mijn eigen ervaring met een burn-out?